نشانگران نو روش

تکنولوژی اموزشی

نشانگران نو روش

تکنولوژی اموزشی

طبقه بندی بلوم

 

 

    

طبقه بندی بلوم از هدف های آموزشی : طبقه بندی حیطه شناختی

 

طراحی آموزشی، طراحی سیستماتیک مواد آموزشی ، فعالیت ها و تعاملات محیط آموزشی است که به صورت گسترده دارای ارتباط نزدیک با تئوری ها و تحقیقات روانشناسی تربیتی می باشد.

 

برای مثال در تعریف اهداف آموزشی طراحان آموزشی اغلب از طبقه بندی بنژامین بلوم استفاده می کنند.بلوم تحقیقاتی در رابطه با آموزش در حد تسلط انجام داده که بر طبق آن هنگامی که فراگیران در مطلب یا هدف جدید به حد تسلط می رسند که پیش نیاز آن هدف را در حد تسلط فراگرفته باشند.همچنین بلوم کشف نمود که ترکیبی از هدف های یادگیری و آموزش آنها به صورت انفرادی دارای بازده بیشتری می باشد.

 روانشناس دیگری به نام گانیه طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده طبقه بندی هدف های آموزش را به صورت اصل و پیش نیاز دانسته و بیان کرده که هدف نهایی یاگیری مبسوط به طبقه بندی هدف های یادگیر و مرتبط با پیش نیازها است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد